Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Wizyta u dietetyka szansą na schudniecie

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska może być dobrym sposobem na szybką utratę kilku zbędnych kilogramów. Należy ją stosować nie dłużej niż 13 dni i polega na jedzeniu trzech posiłków dziennie, składających się głównie z jaj, warzyw, chudego mięsa i owoców.
Konieczne jest wyeliminowanie słodyczy, alkoholu oraz produktów zbożowych. Ważne jest tutaj, aby pić dużo wody, bądź herbaty zielonej bez cukru. Główną zaletą tej diety jest uregulowanie przemiany materii, dzięki czemu po zastosowaniu diety, można jeść normalnie nie ryzykując przyrostu wagi.

Zakończenie diety

Po zakończeniu diety kopenhaskiej nie ma się już ochoty na słodycze i inne niezdrowe przekąski. Taki stan może się utrzymać nawet 2 lata, ale w ciągu tego czasu nie można powtórzyć tej diety, ponieważ może to spowodować zbytnie osłabienie organizmu.
Jest to bardzo rygorystyczna dieta, ponieważ podczas jej stosowania nie można wziąć do ust choćby gumy do żucia, bo wtedy można ją uznać za przerwaną.

Walka ze słabościami

Trzeba się dokładnie trzymać planu, a dzięki temu schudniemy 5, 10 i więcej kilogramów. Jednak jest ona bardzo krótka, bo trwa tylko 13 dni, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość i przestrzegać zapisanych posiłków. Suplementy diety przeznaczone są dla ludzi aktywnych którzy potrzebują szczególnego wsparcia dla swego organizmu. Jeśli systematycznie uprawia się sport to wtedy organizmowi potrzeba więcej witamin, makroelementów, białka i węglowodanów. Prawidłowa dieta sportowców i osób pracujących fizycznie powinna być bogata w witaminy C, E, A, witaminy z grupy B, cynk, selen, magnez, antyutleniacze. Wszystkie te składniki występują w owocach i warzywach ale niekiedy jest ich za mało i wtedy trzeba sięgnąć po suplementy które nie są lekami a jedynie uzupełnieniem diety. Głównymi ich składnikami są minerały, witaminy oraz inne związki chemiczne.

Dieta South Beach

Dieta South Beach zwana także dietą plaż południowych, zawiera propozycję zrzucenia 6 kg w ciągu dwóch tygodni. Składa się ona z trzech etapów. Pierwszy z nich trwa dwa tygodnie, podczas których możemy być zdenerwowani, czuć się zmęczeni. Jest to najgorsza część tej diety, ale szybko mija. Posiłki spożywa się trzy razy dziennie plus dwie przekąski w ciągu dnia. Do tego oczywiście należy pić dużą ilość wody. Produkty polecane w pierwszym etapie to ryby, jaja, warzywa (ogórki, sałata, cukinia, brokuły, szpinak, pomidory), chude mięso oraz kakao. Zabronione są owoce, ryż, alkohol, słodycze, pieczywo i makarony.

Kolejne etapy

Drugi etap trwa tyle, ile my chcemy, aż do momentu, gdy uzyskamy pożądaną przez nas wagę. Produkty żywieniowe w tym czasie są bardziej urozmaicone i można dodać kukurydzę, ziemniaki, arbuza, banany, makaron, ryż, dżemy, a nawet lody i gorzką czekoladę. Trzeci etap to po prostu okres, w którym musimy zwracać uwagę na to, co jemy, musimy zmienić stare nawyki żywieniowe. Ten etap powinien trwać praktycznie już przez całe życie, aby utrzymać wagę i dobra formę.Każdy dorosły człowiek powinien codziennie wypijać co najmniej dwie szklanki mleka lub kefiru lub jogurtu. Produkty mleczne dostarczają organizmowi przede wszystkim wapń potrzebny do odpowiedniej kondycji kości.

Składniki odżywcze

Produkty te dostarczają również białko, witaminę B dwa, witaminę D i nienasycone kwasy tłuszczowe. Prawidłowa dieta nie może się obejść bez ryb, drobiu, warzyw strączkowych oraz mięsa. Składniki te dostarczają przede wszystkim białka, składników mineralnych takich jak żelazo oraz witamin B jeden, B dwa, B sześć. Najzdrowsze są mięsa chude takie jak drób, cielęcina i króliki. Ryby należą również do potraw lekkostrawnych pod warunkiem że sa przygotowane bez dodatku tłuszczu. Dieta ta jest na tyle zdrowa, że mogą z niej korzystać praktycznie wszyscy.Dieta ta jest na tyle zdrowa, że mogą z niej korzystać praktycznie wszyscy.

Nie tylko zrzucimy kilka kilogramów, ale również stan zdrowia się nie pogorszy, ani ogólna kondycja organizmu. Jadłospis diety śródziemnomorskiej zawiera duże ilości warzyw, zarówno gotowanych, jak i surowych, owoców, makaronów, kasz oraz ryb i owoców morza. Wszystkie te produkty zawierają błonnik, witaminy i wiele innych wartościowych składników. Z diety należy wyłączyć wieprzowinę oraz tłuszcze zwierzęce, a zamiast nich użyć na przykład oliwy z oliwek. Dieta śródziemnomorska jest lekkostrawna, ponieważ mięso ograniczone jest do niezbędnego minimum, a zup nie należy zagęszczać śmietaną. Pokazuje ona także, iż sam makaron z warzywami nie tuczy, jedynie, gdy doda się do niego tłusty sos. Wszelkie potrawy przygotowuje się na grillu, na parze, przez pieczenie w folii, warto do nich dodawać duże ilości czosnku i cebuli. Spożywanych jest pięć posiłków dziennie, jednak zabronione są takie produkty, jak buraki, banany, tłuste wędliny, białe pieczywo oraz słodycze.
Główna zaleta tej diety to fakt, iż jest ona jedną z najzdrowszych diet i można stosować przez całe życie. Wadą może być brak natychmiastowych efektów.W prawidłowo ustalonej diecie powinny znajdować się składniki takie jak pieczywa ciemne, płatki, kasze które to dostarczają energii organizmowi a jednocześnie są źródłem pełnowartościowego białka oraz witaminy B jeden i B sześć. Są również głównymi dostarczycielami błonnika i składników mineralnych. W każdym posiłku powinny znajdować się warzywa i owoce nie tylko świeże ale również mrożone które to powinny być spożywane również pomiędzy posiłkami gdyż dostarczają witamin i składników mineralnych jak również błonnika. Świeże owoce i warzywa w pełni pokrywają całodzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały.

Ogólnie zdecydowanie warto jest poświęcić trochę czasu na wizyty u dietetyków. Dzięki temu mamy szansę po pierwsze na znaczące zrzucenie wagi, a co za tym idzie na poprawienie naszego zdrowia, które z całą pewnością zostało przez otyłość nadwątlone a po drugie mamy szansę na to że dzięki nabraniu nowych nawyków zaczniemy się prawidłowo odżywiać. Jest to o tyle ważne, że nie będziemy raczej całe życie chodzić do dietetyka, dlatego powinniśmy sobie już na początku tej drogi ustawić jakieś cele i powoli dążyć do zrealizowania naszych marzeń o zdrowym i szczupłym ciele.