Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta chronometryczna

Ten rodzaj diety opiera się na znanym i starym przysłowiu, które brzmi: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, kolację oddaj żebrakowi”. Zachęcające hasło nawiązuje do zasady działania tej diety oraz jej reguł. Inna nazwa tej diety brzmi „dieta księżycowa”, co również może stanowić czynnik zachęcający. Charakterystyka jej polega na tym, że każdy posiłek, jaki jemy, powinien odbywać się o konkretnej porze, najlepiej jest jadać rano – wcześnie spożyte dania spalimy przez cały dzień, a to, co zjemy później, odłoży się i to niekorzystnie dla nas, bo oczywiście jako tłuszcz. Możemy za to korzystać z takich produktów, jakie lubimy, nie ma tutaj żadnych restrykcji. Godziny, w których spożywamy posiłki, musimy ustalić wcześniej i konsekwentnie ich przestrzegać.  Dziennie powinniśmy jadać trzy razy, możemy pozwolić sobie na podwieczorek i, w pewnych sytuacjach, na drugie śniadanie – jeśli potrzeba nam więcej kalorii z uwagi na wykonywaną pracę fizyczną itd. Każda godzina, jaką sobie ustalimy, jest obowiązująca, nie wolno modyfikować ustaleń i rezygnować z konsumpcji danego posiłku.

Ważne jest właściwe rozłożenie kalorii – aż 70% dziennie dostarczanych kalorii należy zapewnić sobie do 14.00. Na późniejszą porę zostaje nam w związku z tym 30% kalorii, które wykorzystujemy jak najwcześniej. Musimy więc zaplanować sobie lekkostrawne, niskokaloryczne posiłki. Generalnie nie jemy niczego do trzech godzin przed udaniem się do łóżka.

Zasady tej diety gwarantują nam wiele przydatnych składników odżywczych, stąd mogą ją wykorzystywać osoby w każdym wieku. Dzięki konsekwencji w stosowaniu jej można zgubić do trzech kilogramów na miesiąc, które dodatkowo nie wrócą w ramach efektu jojo. Jeśli podoba nam się ta dieta, wykorzystajmy ją na dłużej, gdyż gwarantuje zdrowe odżywianie się i jest dobra na wiele lat.

Co jeść o danej porze:

  • 07:00 – 10:00 – pieczywo, wędliny, tłuste mięso,
  • 07:00 – 12:00 – kaloryczne owoce, suszone owoce (np. awokado, banany, figi, rodzynki, winogrona) orzechy, migdały, pestki dyni, pestki słonecznika,
  • 07:00 – 16:00 – zboża i produkty zbożowe (np. kasze, makaron, płatki, ryż),
  • 07:00 – 17:00 – większość owoców (np. ananasy, arbuzy, grapefruity, gruszki, jabłka, kiwi, melony, morele, pomarańcze, truskawki),
  • 09:00 – 22:00 – chude mięso, jaja, produkty mleczne, ryby,
  • 12:30 – 15:00 – buraki, brukselka, brokuły, suche rośliny strączkowe,
  • 12:30 – 22:00 – pozostałe warzywa.

Przykładowe menu:

Śniadanie (między godz. 07:00 a 10:00)

  • Wersja 1: ser , szynka indycza, sok owocowy bez cukru, kromka ciemnego pieczywa, herbata lub kawa (ze słodzikiem lub ewentualnie niewielką ilością cukru).
  • Wersja 2: jajo na miękko, 2 kromki ciemnego pieczywa z białym serem, sok owocowy, herbata lub kawa.

 

Obiad (między godz. 13:00 a 14:00)

  • Wersja 1: spaghetti z pomidorowo warzywnym sosem, naturalny, bezcukrowy jogurt.
  • Wersja 2: soczewica gotowana, ser żółty.
  • Wersja 3: cielęcy kotlet z warzywną sałatką.
  • Wersja 4: risotto z warzywami, ser biały.

 

Podwieczorek (około godz. 16:00)

  • Wersja 1: 2 jabłka, kawałek sera białego.
  • Wersja 2: 2 pomarańcze, 4 herbatniki.

 

Kolacja

  • Wersja 1: duszony w jarzynach królik, zielona sałata.
  • Wersja 2: jajo na miękko, zupa mleczna.
  • Wersja 3: pierś z kurczaka, gotowane na parze kabaczki.
  • Wersja 4: ryba z rusztu z dodatkiem gotowanych warzyw, jogurt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *