Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta cukrzycowa

Dieta cukrzycowa jest stosowana głównie przez osoby chorujące na cukrzyce, niemniej jednak zaleca się ją także tym osobom, które znajdują się w tak zwanej grupie ryzyka. Przed rozpoczęciem diety cukrzycowej trzeba skonsultować się z lekarzem. Dieta cukrzycowa opiera się na paru ważnych regułach. Pierwszą z nich jest przestrzeganie harmonogramu posiłków, czyli ich rozkładu w ciągu dnia. Śniadanie należy jeść do dwóch godzin po obudzeniu się, zaś kolację do 2 godzin przed snem. Poza tym posiłki powinny być bogate w tłuszcze, węglowodany i białka, a ich wartość kaloryczna nie może być wyższa niż dzienne zapotrzebowanie osoby stosującej dietę. Polecanymi produktami są ryby, a także nabiał, chude mięso, oleje roślinne i orzechy. Należy natomiast wyeliminować ziemniaki, buraki i kukurydzę, cukier, alkohol oraz słodkie napoje. W przypadku diety cukrzycowej trzeba spożywać trzy posiłki główne i dwa mniejsze w ciągu dnia. Bardzo ważne jest to, aby jeść często, mniej więcej co 3 lub 4 godziny, lecz niewiele.

Produkty stosowane w diecie:

  • nabiały – kefir, twaróg, jogurt,
  • pieczywo – pełnoziarniste, razowe,
  • kasze – gruboziarniste,
  • ryż, makarony,
  • warzywa – nasiona roślin strączkowych, fasola, soczewica, ogórki, pomidory, kalafior, papryka, rzodkiewka, sałata zielona, szparagi, kapusta pekińska, seler, brukselka,
  • owoce – arbuzy, grejpfruty, śliwki, winogrona, banany, pomarańcze, truskawki, jabłka (owoce te spożywamy w ilościach 200-300 g na dobę),
  • białka – mięso z kurczaka, chude gatunki mięsa (cielęcina, wołowina, indyk), ryby morskie (należy pamiętać o normie dobowej, tj. 300 g).

Przykładowe menu

I śniadanie – musli, kawa z mlekiem;

  • II śniadanie – kanapki z pieczywa pełnoziarnistego z masłem, sałatą, pomidorem i wędliną drobiową;
  • Obiad – duszona pierś z kurczaka, kasza, sałatka z kapusty pekińskiej;
  • Podwieczorek – kanapki z chudym twarogiem, szczypiorkiem i do tego dowolne warzywo, np. pomidor;
  • Kolacja – kanapki z chudym twarogiem, szczypiorkiem i do tego dowolne warzywo, np. pomidor.

Dodaj komentarz