Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta hiszpańska

Dieta hiszpańska to wspaniały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów dla osób, które lubią owoce, warzywa i soki. Do zalet tego programu żywieniowego należy szybkie przygotowywanie posiłków, a także krótki czas trwania diety. Można ją stosować maksymalnie przez 14 dni i dzięki niej schudnąć około 3 – 6 kg. Konieczne jest jednak liczenie kalorii. Nie należy przekraczać granicy 1500 kcal dziennie. Owoce są słodkie co sprawia, że nie będziemy mieć ochoty na słodycze. Z kolei warzywa zawierające mnóstwo wody i błonnika, a także bogate w składniki odżywcze sprawią, że nie będziemy podjadać między posiłkami. Podczas trwania diety można spożywać także inne produkty, jednak w niewielkich ilościach. Można pozwolić sobie na przykład na kostkę czekolady.

 

Przykładowe menu:

Dzień 1

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 2 kromki pieczywa typu Wasa, 2 plasterki chudej wędliny drobiowej, jogurt beztłuszczowy, szklanka soku, szklanka malin.
  • Obiad: około 300 gram warzyw z patelni, jogurt naturalny, 2 kiwi lub jabłko.
  • Kolacja: pomidorowa sałatka z sosem winegret, 2 plasterki chudej szynki, pieczone jabłko.

 

Dzień 2

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 125 gram chudego sera białego, kromka chleba pełnoziarnistego, sok grejpfrutowy, jogurt beztłuszczowy, szklanka porzeczek.
  • Obiad: lasagne z warzywami, pomidorowa sałatka z sosem winegret, galaretka z jabłkiem i rodzynkami.
  • Kolacja: cordon bleu, brzoskwinia, surówka z papryki, roszponki i ogórka kiszonego.

 

Dzień 3

  • Śniadanie: zielona herbata/kawa bez cukru, szklanka soku pomarańczowego lub grapefruitowego, kromka chleba pełnoziarnistego, plasterek chudej wędliny drobiowej, mały owoc, jogurt naturalny.
  • Obiad: około 300 g ugotowanych pierożków ravioli z łyżeczką oliwy, sałata z sosem winegret, jogurt, gruszka.
  • Kolacja: do 250 gram pieczonej w folii ryby, jogurt beztłuszczowy, mała porcja sypkiego ryżu.

 

Dzień 4

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, około 125 gram sera camembert bez tłuszczu, grahamka, sok pomarańczowy/grapefruitowy, szklanka owoców, jogurt.
  • Obiad: pomidorowa sałatka z sosem winegret, grzanka z chleba pełnoziarnistego, dwa jajka ugotowane na twardo, mała porcja owocowego sorbetu.
  • Kolacja: około 150 gram szaszłyku z kurczaka, 2 łyżki ryżu, zielona sałata z sosem winegret, pomarańcza.

 

Dzień 5

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, sok pomarańczowy, grahamka, 2 plastry polędwicy drobiowej, kilka śliwek, jogurt beztłuszczowy.
  • Obiad: około 200 gram filetu z bakłażanem (upieczone na grillu lub w piekarniku), sałatka z mozzarelli i pomidorów, jabłko.
  • Kolacja: 2 plasterki szynki wołowej, sałatka z pomidora i kukurydzy z sosem winegret podana na liściu sałaty, owoc.

 

Dzień 6

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, 2 trójkąciki topionego serka typu light, grahamka, sok pomarańczowy, 2 łyżki płatków owsianych, szklanka odtłuszczonego mleka.
  • Obiad: około 150 gram duszonej cielęciny, fasolka szparagowa, szklanka makaronu ugotowanego al dente, kisiel.
  • Kolacja: mrożone warzywa gotowane na parze, około 125 gram koziego sera, grzanka, budyń waniliowy z dodatkiem świeżych owoców.

 

Dzień 7

  • Śniadanie: kawa/herbata bez cukru, jajecznica z 2 jajek (bez dodatku tłuszczu), jogurt, rogalik z makiem, sok grejpfrutowy, gruszka.
  • Obiad: około 150 gram duszonego schabu, ziemniak ugotowany w mundurku, surówka z marchewki, jabłka i cebuli, galaretka z owocami.
  • Kolacja: zielona sałata z krewetkami i grapefruitem, łosoś z patelni (bez dodatku tłuszczu), 2 łyżki ryżu, jogurt, kilka biszkoptów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *