Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta na włosy i paznokcie

Możemy też stosować dietę mającą na celu poprawienie wyglądu włosów oraz paznokci – taka dieta posiada skład gwarantujący zapewnienie naszemu organizmowi wielu korzystnych składników określanych budulcowymi, na przykład witamin z grupy B, aminokwasów siarkowych, krzemu i cynku. Dzięki tej diecie można też zapobiegać prawdopodobieństwu takich problemów, warto ją więc stosować odpowiednio wcześniej.

Są produkty, które gwarantują bardzo ładnie wyglądające włosy i paznokcie, i to właśnie je powinniśmy włączyć do jadłospisu. Polecane są filety z kurczaka,  kasze, ziarna, jogurt naturalny, brokuły, rzodkiewka, kalafior, banany, bób itd.

 

Przykładowe menu:

Dzień I

  • I śniadanie: 1 szklanka soku z marchwi i pomarańczy, 2 cienkie kromki ciemnego pieczywa cienko posmarowanego masłem, 1 ugotowane jajko na twardo z 1 małą łyżeczką majonezu, troszkę groszku z puszki i 2 łyżki stołowe rzeżuchy.
  • II śniadanie: miseczka płatków owsianych ugotowanych na mleku, niewielki banan.
  • Obiad: 1 szklanka soku z jabłek, 3 średniej wielkości ziemniaki, uduszony lub usmażony z małą cebulą plasterek polędwicy z mięsa wołowego, 0,2 kg brokułów z małą łyżeczką masła i bułki tartej.
  • Podwieczorek: miseczka galaretki truskawkowej z 1 łyżką stołową nasion słonecznika.
  • Kolacja: średniej wielkości jabłko, 2 plasterki razowego pieczywa, sałatka przygotowana z odrobiny zielonej sałatki, kilku główek rzodkiewki, niewielkiej cebuli, szczypiorku (doprawiona 1 łyżką stołową oliwy z oliwek).

 

Dzień II

  • I śniadanie: grahamka posmarowana 1 małą łyżeczką masła, 2 cienkie plasterki sera żółtego, trochę papryki, 2 łyżki stołowe rzeżuchy, kubek kakao posłodzony odrobiną cukru.
  • II śniadanie: kilka łyżek stołowych awokado pokrojonego w drobną kostkę, wymieszanego z 1 łyżką stołową nasion słonecznika.
  • Obiad: 1 niewielki filet z kurczaka usmażony saute, parę pieczarek usmażonych na 1 łyżce stołowej oliwy, 0,5 torebki ryżu ciemnego, surówka (7 łyżek stołowych) z pora, jabłka, majonezu i jogurtu.
  • Podwieczorek: morele suszone (50 g).
  • Kolacja: bułka kajzerka posmarowana małą łyżeczką masła i 2 małymi łyżeczkami miodu.

 

Dzień III

  • I śniadanie: bułka razowa posmarowana 1 małą łyżeczką masła, 0,5 sardynek z puszki, 1 szklanka soku z grejpfrutów.
  • II śniadanie: bułka razowa posmarowana 1 małą łyżeczką masła, 0,5 sardynek z puszki, 1 szklanka soku z grejpfrutów.
  • Obiad: 8 łyżek stołowych fasolki przygotowanej po bretońsku, kilka kęsów pieczywa jasnego, kubek maślanki.
  • Podwieczorek: 1 średniej wielkości kiść winogron.
  • Kolacja: 2 kromki chleba razowego posmarowanego odrobiną masła, sałatka przygotowana z kilkunastu łyżek poćwiartowanych brokułów, 4 łyżek stołowych kukurydzy z puszki i 1 łyżki majonezu light.

 

Dzień IV

  • I śniadanie: kubek soku z czarnej porzeczki, 2 kromki chleba razowego posmarowane 1 małą łyżeczką margaryny lub masła, sałatka przygotowana z kilku łyżek stołowych podsmażonych pieczarek, kilku łyżek stołowych czerwonej szparagowej fasoli, małego kawałka czerwonej papryki konserwowej, odrobiny natki pietruszki, 3 łyżek jogurtu naturalnego i odrobiny majonezu.
  • II śniadanie: sezamki (1 małe opakowanie), 1 kubek mleka najwyżej 1,5 %.
  • Obiad: miseczka zupy z kalafiora, mały kawałek bitki z mięsa wołowego z jarzynami, 0,5 torebki gryczanej kaszy, 1 łyżka stołowa chrzanu, trochę brukselki z 1 małą łyżeczką masła.
  • Podwieczorek: spory banan usmażony razem z małą łyżeczką masła i 2 małymi łyżeczkami miodu.
  • Kolacja: 3 kawałki podpieczonego w tosterze chleba, kubek truskawek wymieszany z połową szklanki maślanki i 1 małą łyżeczką cukru.

 

Dzień V

  • I śniadanie: 2 plastry pieczywa jasnego, jajecznica przygotowana z dwóch jajek, 3 łyżek posiekanego szczypiorku oraz 1 łyżki stołowej chrzanu, szklanka soku z pomarańczy.
  • II śniadanie: trochę ciasta drożdżowego.
  • Obiad: niewielki kawałek duszonego mięsa wieprzowego, około 6 łyżek stołowych bobu, surówka (6 łyżek stołowych) przygotowana z marchewki, jabłka i odrobiny chrzanu, kubek kompotu wiśniowego.
  • Podwieczorek: Sałata owocowa przygotowana z dużego kiwi, 1 brzoskwini, 1 łyżki stołowej płatków migdałowych, skropiona z sokiem z cytryny.
  • Kolacja: 0,5 małej miseczki musu z jabłek połączonego z 1 łyżką stołową rodzynek, 1 mały plasterek chałki.

 

Dzień VI

  • I śniadanie: kubek soku z ciemnej porzeczki, 2 kawałki ciemnego pieczywa posmarowanego niewielką ilością masła, trzecia część twarożku urobionego z rzodkiewką, odrobiną pora, 2 łyżkami stołowymi rzeżuchy, 1 łyżką stołową chrzanu i odrobiną jogurtu naturalnego.
  • II śniadanie: pełna miseczka owoców zalanych galaretką truskawkową.
  • Obiad: szklanka soku z pomidorów, niewielkiej wielkości wątróbka wieprzowa usmażona saute, 0,5 torebeczki jęczmiennej kaszy, kilka łyżek stołowych marchwi z groszkiem.
  • Podwieczorek: pokrojony, średniej wielkości grejpfrut, połączony z 2 łyżkami stołowymi posiekanych włoskich orzechów.
  • Kolacja: 2 kawałeczki pełnoziarnistego ciemnego pieczywa posmarowane małą łyżeczką masła, sałatka przygotowana z 1 dużego pomidora, małej cebuli, 1 łyżki stołowej chrzanu i kilku łyżek stołowych śmietany.

 

Dzień VII

  • I śniadanie: miseczka płatków owsianych ugotowanych na mleku, 2 kawałki ciemnego pieczywa posmarowanego 1 małą łyżeczką margaryny lub masła, dwa cienkie plastry ugotowanej szynki wieprzowej, cienki plasterek sera żółtego, niewielki ogórek, 1 łyżka stołowa chrzanu.
  • II śniadanie: połowa miseczki kisielu truskawkowego, 1 średniej wielkości jabłko.
  • Obiad: kilka łyżek stołowych gulaszu wołowego z paroma pieczarkami, kilka drożdżowych pyz, około 5 łyżek stołowych buraków .
  • Podwieczorek: mały jogurt smakowy połączony z 3 łyżkami stołowymi muesli, spora pomarańcza.
  • Kolacja: 2 plastry razowego pieczywa (z dodatkiem soi i ziaren słonecznika) posmarowanego 1 małą łyżeczka masła, połowa puszki tuńczyka w sosie własnym, trochę papryki konserwowej, odrobina posiekanej natki pietruszki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *