Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta orientalna

Dieta ta wywodzi się z dalekiego wschodu. Jest to połączenie filozofii Yin-Yang z dietetyką doktora Haya. Yin-Yang jest pewną filozofią równowagi odnoszącej się do odpowiednich proporcji pokarmów.  Dieta ta zapewnia nam szczupłą sylwetkę,  chroni przed chorobami cywilizacyjnymi. Stosując ją możemy stracić do 3 kg w ciągu tygodnia. Poprawi nam się  wtedy samopoczucie, a także wzmocni naszą odporność, a co za tym idzie będziemy mniej podatni na takie choroby jak grypa czy przeziębienie. Zaleca się jej stosowanie przed okresem wzmożonych zachorowań na grypę. Dieta ta nie wymaga od nas ogromnych wyrzeczeń żywieniowych. Jest dopuszczane spożywanie wina lub piwa do posiłku, co dobrze wpływa na nasz układ nerwowy oraz wprowadza w stan odprężenia i uspokojenia, działa także relaksująco. Główne założenie to powolne spożywanie posiłków, nie wolno się spieszyć, każdy kęs należy dokładnie przeżuć. Dieta ta polecana jest dla osób z nadwagą oraz także tych, którzy są zainspirowani filozofią równowagi. Jest to bowiem nie tylko odżywianie, sposób przyjmowania pokarmów, ale także styl zdrowego życia.

Przykładowe menu:

Owocowe śniadanie:

Zaleca się, aby z rana wypić szklankę zielonej, czarnej lub jaśminowej herbaty. Na śniadanie możemy jeść owoce (lecz nie banany i figi), aż nie poczujemy się syci. Możemy wybierać spośród: ananasów, jeżyn, kiwi, gruszek, jabłek, mango, moreli, malin, nektarynek, pomarańczy, śliwek. Jeśli chcemy, możemy także wypić sok ze świeżo wyciśniętych owoców.

Przekąski w ciągu dnia (do wyboru):

  • Rano i południe: 1 gruszka, 1 jabłko, pół szklanki maślanki, pół szklanki soku owocowego bez dodatku cukru
  • Popołudnie i wieczór: 1 niewielki banan, 15 g rodzynek, 30 g suszonych owoców
  • Cały dzień: pół szklanki kefiru, pół szklanki soku pomidorowego, szklanka warzywnego bulionu, niewielka kalarepka, niewielki ogórek, kawałek selera naciowego, 20g orzechów, 20g jagodowych owoców

 

Białkowy obiad (do wyboru):

  • Ryba z jarzynami pieczona w folii
  • Sałatka tajska (olej sezamowy, olej słonecznikowy, sos sojowy, sól, pieprz, sok cytrynowy, dymka, chili, pokrojona pierś z kurczaka, zielona sałata)
  • Tofu z bazylią
  • Wołowina w jarzynach

 

Węglowodanowe kolacje (do wyboru):

  • Ryż z jarzynami
  • Jarzynowe curry
  • Soczewica ze szpinakiem
  • Jarzyny z pikantnym sosem
  • Warzywne risotto z chili

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *