Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta rozdzielna (niełączenia)

Dieta dość specjalistyczna, przed jej podjęciem dokonujemy koniecznie konsultacji z lekarzem. Dieta wymaga konsekwencji w stosowaniu, ale jest uważana za bezpieczną i przez to popularna. Opracował ją analityk dr William Howard Hay, który odpowiednio zbilansował wszystkie zalecane składniki. Dieta wymaga też tego, by każdego dnia nie przekraczać 1000 kalorii, a także nie łączyć produktów zawierających dużo białek i dużo węglowodanów.

Według Haya, są produkty z grupy  węglowodanowych, białkowych oraz neutralnych. Białka i węglowodany nie mogą występować jednocześnie, ale produkty z grupy neutralnych nadają się do dowolnych zestawień. W diecie powinien się znaleźć jeden posiłek węglowodanowy, jeden białkowy oraz jeden złożony z warzyw i owoców. Nie jemy takich produktów jak cukier, kawa, napoje gazowane, mocna herbata, alkohol, białe pieczywo, czerwone mięso, wędliny, ciasta i ciasteczka, nie korzystamy z punktów oferujących jedzenie typu fast food .

Należy jeść często, ale niewiele. Podczas posiłku nie pijemy, możemy za to do woli pić pomiędzy jednym a drugim posiłkiem. Napoje polecane to woda mineralna i herbatki ziołowe, co gwarantuje odpowiednie nawodnienie organizmu. Oddzielamy też posiłek białkowy od węglowodanowego okresem około czterech godzin.

Gdy będziemy stosować tę dietę konsekwentnie, stracimy jakieś 2,5 kilograma na dwa tygodnie.

Podział produktów:

  • Węglowodanowe: ziarna, płatki owsiane, chleb razowy, karczochy, ziemniaki, piwo, słodkie owoce (np. figi, banany, dojrzałe gruszki, winogrona, rodzynki).
  • Białkowe: Białkowe.
  • Neutralne: oleje roślinne, margaryna, masło, oliwa z oliwek, śmietana, warzywa (oprócz ziemniaków), koperek, czosnek, kiełki, dymka, awokado, miód, otręby, wędliny, zioła.

 

Przykładowe menu:

  • Śniadanie: 1. jajecznica na szynce z wiosenną sałatką lub 2. dwie duże łyżki serka wiejskiego, kabanos i sok z marchwi.
  • Lunch: 1. Udko z kurczaka (z piekarnika), grecka sałatka, kefir lub 2. rybny filet, gotowany szpinak, sałatka z kiszonego ogórka, jabłka i cebuli.
  • Obiad: 1. naleśniki ze szpinakiem lub 2. Pierogi z jagodami.
  • Kolacja: 1. garść suszonych śliwek, dwa banany lub 2. kromka pełnoziarnistego chleba z dżemem (z jak najmniejsza zawartością cukru).

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *