Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta śródziemnomorska

Atrakcyjną dietą jest również dieta śródziemnomorska. Wykorzystujemy w niej smaczne, pożywne produkty pochodzenia – właśnie – śródziemnomorskiego, choć niekoniecznie rzeczywiście. Godne polecenia są niewielkie ilości czerwonego mięsa, nasiona i orzechy, warzywa, pełne ziarna i nieprzetworzone mięso.

Dietę tę możemy stosować nawet wtedy, gdy chcemy stracić dość sporo, możliwy jest spadek wagi o 8 kilogramów w nieco ponad miesiąc – to bardzo korzystne. Trzeba tylko pilnować ilości kalorii, ilość ich na dzień to 1600 i nie należy tego zmieniać. Czasami dodatkiem bywa niewielki kawałek ciemnej czekolady. Możemy postawić na produkty z dużą ilością tłuszczów nienasyconych, wśród nich wymienia się potrawy z zawartością oliwek, orzechów, soji, nasion lnu, a także oliwy z oliwek.

Rygorystyczne stosowanie tej diety bywa najtrudniejsze na początku, ale warto jest sobie z tym poradzić. W pożywieniu będzie dużo tłuszczów nienasyconych, co wymaga od organizmu przyzwyczajenia się, problemy może sprawiać głównie układ pokarmowy. Ograniczamy liczbę kalorii to 1200-1400, popijamy posiłki wodą mineralną. Wody warto wypijać dość dużo, na przykład 2 litry dziennie. Jeśli będziemy dodatkowo ćwiczyć, efekty pojawią się dość szybko – zniknie nam tłuszcz na brzuchu, przez co będzie on płaski.

Przykładowy jadłospis (pierwsze 4 dni diety):

  • Śniadanie: 1/2 szklanki soku ananasowego, 200 g ryżu, szklanka odtłuczonego mleka, 50 g nasion słonecznika
  • Obiad: 200 g marchewki, 70 g chudego mięsa, plasterek sera
  • Kolacja: 200 g grzybów duszonych, 150 g brązowego ryżu, 70 g tuńczyka w oleju
  • Przekąska: napój ananasowy, szklanka odtłuczonego mleka, łyżka siemienia lnianego

 

Przykładowy jadłospis na pozostałe dni diety:

  • Śniadanie: owsianka z muesli
  • Obiad: sałatka z ogórkiem, kanapki z szynką
  • Kolacja: 70 g łososia z grilla, 150 g fasoli zielonej, 30 g nasion ze słonecznika
  • Przekąska: 200 g czerwonej papryki, sok z ananasa, 50 g hummusa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *