Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Dieta ziemniaczana

Ziemniaki, jak już się każdy przekonał, to wielofunkcyjne warzywa, dzięki nim możemy również sporo schudnąć. Znajdują się w nich takie składniki jak skrobia, fosfor, potas, węglowodany, białko i magnez, witaminy A, B1, B2, B6, PP, C. Dzięki stosowaniu tej diety stracimy kilka kilogramów, zwłaszcza jeśli rozciągniemy  ją na zalecane dwa tygodnie. Dieta zapewni naszemu organizmowi właściwe funkcjonowanie, będziemy lepiej radzić sobie z trawieniem, zyskamy zdrowe włosy i paznokcie, ładniejszą i gładszą skórę. Jeśli należymy do wrzodowców, złagodzimy dolegliwości towarzyszące nam przy tej chorobie, nie będziemy mieć tylu problemów z zaparciami, niestrawnością czy zgagą.

Dieta przeprowadzona we właściwy sposób i przez dwa tygodnie zapewni nam utratę trzech kilogramów na przepisane dwa tygodnie. Jemy każdego dnia trzy posiłki główne oraz dwa mniejsze (te ewentualnie). W skład tych mniejszych posiłków powinny wliczać się zdrowe produkty, na przykład herbatniki, suchary, jogurt naturalny, owoce i ich świeże przetwory, niegotowane warzywa. Oczywiście niezbędne są ziemniaki – one muszą wchodzić w skład wszystkich głównych posiłków bądź choćby dwóch dziennie. Gotujemy je na parze, bez obierania (tzw. w mundurkach), albo pieczemy za pomocą piekarnika.

Dietę ziemniaczaną wzbogacamy wodą mineralną, pitą w dużych ilościach, możemy też pić kawę, herbatę, różne soki.

 

Przykładowe menu:

Dzień I

  • Śniadanie: twaróg chudy z jogurtem naturalnym i kilkoma łyżkami musli,
  • Obiad: sałatka z kapusty pekińskiej, pomidora i ogórka, puree ziemniaczane, kalafior,
  • Kolacja: wędzony dorsz, ogórek z sałatą lodową, 2 pieczone ziemniaki.

 

Dzień II

  • Śniadanie: jabłko, szklanka maślanki, płatki owsiane,
  • Obiad: pizza ziemniaczana,
  • Kolacja: pieczone puree ziemniaczane, jogurt naturalny.

 

Dzień III

  • Śniadanie: szklanka soku owocowego (jabłko, kiwi), sałatka z pomidora i cebuli,
  • Obiad: placki ziemniaczane, sok z marchwi,
  • Kolacja: 2 pieczone ziemniaki, sałatka z pomidora i ogórka.

 

Dzień IV

  • Śniadanie: czarna kawa, jogurt naturalny,
  • Obiad: zapiekanka ziemniaczana, 1/4 ananasa,
  • Kolacja: surówka z marchwi i jabłka, 2 gotowane ziemniaki.

 

Dzień V

  • Śniadanie: szklanka mleka 0%, 2 wafle ryżowe z nisko słodzonym dżemem,
  • Obiad: 5 pieczonych ziemniaków,
  • Kolacja: sałatka ziemniaczana z przyprawami, szklanka soku pomidorowego.

 

Dzień VI

  • Śniadanie: szklanka zielonej herbaty, 4 łyżki muesli z jogurtem naturalnym,
  • Obiad: pizza ziemniaczana,
  • Kolacja: sałatka ziemniaczana z ogórkiem kiszonym, cebulą i marchewką.

 

Dzień VII

  • Śniadanie: sok z warzyw, 2 kromki chleba pełnoziarnistego, twarożek chudy z ziołami,
  • Obiad: kotlety ziemniaczane, surówka z selera, jabłka i cytryny,
  • Kolacja: babka ziemniaczana, surówka z pomidora i cebuli czerwonej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *