Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Mięso kruche a zapsute

Mięso, z którego gospodyni ma przyrządzać pokarmy, powinno być kruche, gdyż tylko wtedy jest ono po przyrządzeniu miękkie, soczyste, smaczne i ma przyjemny zapach. Aby te pożądane cechy uzyskać, otrzymane z uboju mięso wołowe, pochodzące od dorosłych zwierząt, powinno skruszeć, czyli dojrzeć; dojrzewanie trwa kilka dni i powinno się odbywać w chłodnym miejscu. Wołowina, baranina lub zając mogą dojrzewać również w zalewie z octu lub w serwatce. Dojrzewanie mięsa jest głównie stosowane w rzeźniach. Niektórzy wyobrażają sobie, zupełnie niesłusznie, że dojrzewanie stanowi jak gdyby początek gnicia. Dojrzewanie w niczym nie jest podobne do gnicia. Gnicie wywołują bakterie gnilne, które nie rozwijają się w kwasie. Mięso w czasie dojrzewania jest lekko kwaśne, co dowodzi, że nie gnije. Nie wydzielają się też z niego gazy o wstrętnej woni, po której zawsze łatwo można poznać, że mięso jest zepsute. Gdy mięso przetrzymujemy za długo, traci ono kwaśny posmak, co jest oznaką, że zaczyna gnić. Działają wtedy bakterie gnilne. Mięso zepsute nie nadaje się do spożycia, jest bardzo szkodliwe i może spowodować poważne zatrucia.

Dodaj komentarz