Oddziały szpitalne

Praca zarówno na oddziałach jak i w prywatnych ośrodkach opieki medycznej związana jest ze współpracą czy tez pomocą niesioną pacjentom, którzy zmagają się z przeciwnościami, jakie stawia im ich organizm, czasami More »

Badania na ludziach

Dość popularne staje się także poradnictwo medyczne przeprowadzane na osobach zgłaszających się do ośrodków zdrowia, do lekarza właśnie udajemy się po zaświadczenie o stanie naszego zdrowia czy More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Warzywa i owoce

Wartość ich jest na ogół mniejsza. Warzywa korzeniowe i cebulowe dostarczają mniej witamin niż warzywa liściaste, owoce zaś jesienne — mniej niż owoce letnie. Odczytajcie z tabeli, które warzywa korzeniowe i które owoce jesienne należą do grupy VI. Które warzywa korzeniowe i cebulowe mają liście jadalne? Są to liście buraka, pietruszki, selera, pasternaku, cebuli, pora, rzodkiewki. Jak widzimy, mają one większą wartość witaminową niż część podziemna każdej z tych roślin. Na ogół korzeń lub cebula jest trwalszą częścią rośliny niż liść, dlatego też warzywa należące do grupy VI są najtrwalsze ze wszystkich. Wiemy, że korzenie pietruszki, selera, buraka oraz pory można długo przechowywać w piwnicy, a cebulę na strychu. Z owoców jesiennych najtrwalsze są jabłka. Im później dojrzewa jakaś odmiana jabłek, tym jest trwalsza. Późne jabłka przechowujemy długo, aż do wiosny. Trwałość owoców i warzyw należących do grupy VI jest przyczyną ich rozpowszechnienia i dużego znaczenia. Różę, czarną porzeczkę, paprykę warzywną jadamy rzadko i w małych ilościach. Ta mała ilość ma jednak dla nas duże znaczenie. Buraki, cebulę, jabłka jadamy często i w dużej ilości. Wszystko, czego nie dała zbyt rzadko spożywana mała porcja produktów o najwyższej wartości, da duża porcja produktów mniejszej wartości, ale spożywana niemal codziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *